Wydarzenia patronowane
Strony które hostujemy
Atum
Bunkier Prod
Castle Party
Detox
Discordless
Disorder Party
DJ Hypnos
Fabryka
Hoarfrost
Insomnia Festiwal
Lame Immortelle
Lilith
Night Watch
Outofsight
Scheuermann
Silesian Electro
Synergia
Strzyga
Waroffice Prod. sklep
Ostatnio na forum
Cytat, który najbardziej do Was trafił...
Ambient Collage #8
Ambient Collage #7
Mgla (The Mist)
Achaja
Grey Frequency - Ambient Collage #6
Kochanka Szamoty
Elizabeth Fawn - Ethereal
Abandoned Toys - Neoclassical Darkwave
The Synthetic Dream Foundation
Rasplyn
IPLEX
malutki problem
question about parties, clubs and gigs
sztuka aktu po polsku
Statystyki
Zarejestrowanych osob : 9417
Rozpoczętych wątków : 6060
Odpowiedzi : 23938
Wspieramy

Atum :: Wywiad z Cold Fusion

Witaj. Jak wiadomo ostatnią płytą Cold Fusion jest "Occupatria" wydana przez Steinklang Industries. Czy możesz powiedzieć coś więcej o okolicznościach Twojej współpracy z tym labelem?

Witaj, płyta Cold Fusion – „Occupatria" faktycznie ukazała się nakładem Steinklang Industries.
Jest to edycja limitowana do 1000 sztuk w formacie CD. Do współpracy doszło niejako za pośrednictwem War Office Propaganda - to poprzez tą firmę nawiązaliśmy kontakt z Maxem. Bardzo duży udział w tym także miał Rainhard ze Stahlwerk 9 - to on pierwszy usłyszał ta płytę w wersji demo i odesłał ją do Steinklang. Max wyraził wole wydania tej płyty i tak też uczynił. Dodać muszę, ze pierwotnie " Occupatrie" miałem wydać w naszej formie War Office Propaganda, ale w tym czasie nie mieliśmy takich funduszy, aby moc zrealizować ten pomysł, nie chciałem też czekać ponieważ materiał na Occupatria skomponowany był już w maju 2005 roku.. a najbliższy możliwy termin wydania w War Office Propoaganda /nie do końca pewny/ był grudzień 2005/styczeń 2006.


Od czasów wydania "Elisabeth Bukez" Twoja muzyka nabrała o wiele bardziej militarnego charakteru. Inspirują Cię może jakieś konkretne wydarzenie historyczne?

To nie jest tak, ze inspirują mnie konkretne wydarzenia, raczej atmosfera, która je otacza, może być to atmosfera jakiegoś wydarzenia lub danego splotu wydarzeń. Wyłapanie tego napięcia jakie towarzyszy „to moje zadanie” przedstawiam to w muzyce, może dlatego płyty Cold Fusion tak od siebie się różnią?:) Ostatnia płyta Cold Fusion - Occupatria to próba zapisu w postaci dźwięku dusznej atmosfery okupowanego miasta, kraju, napięcie wiszące w powietrzu, konspiracja.. te wszystkie okoliczności złożyły się na muzykę jaka jest zamieszczona na płycie Occupatria, Jest to niejako moje odnotowanie obrazów jakie znam z książek, filmów, a także moja własna wyobraźnia:)

Na reedycji wspomnianej już "Elisabeth Bukez" znalazł się utwór "Aleister Crowley". Bardzo mnie ciekawi czy ta postać odgrywa w Twoim życiu jakąś rolę? Czy jego dzieła
są dla Ciebie jakąś inspiracją?


Przy komponowaniu tego utworu inspirował mnie, ale była to inspiracja na tyle ulotna, że skomponowałem tylko ten jeden utwór. Nie czuję się kompetentny aby pisać muzykę inspirowaną Aleisterem Crowleyem, są inni którzy mogą zrobić to lepiej ode mnie. Moje inspiracje charakteryzują się tym że są ulotne, drążę temat, ale tylko tak długo jak mnie potrafi zainteresować - w przypadku Aleistera Crowleya inspirował mnie przez jeden kawałek:) Na reedycji Elisabeth Bukez znalazł się z tego powodu, ze powstał mniej więcej w tym samym czasie co wyżej wspomniana płyta.

Dyskografia Cold Fusion jest pełna różnych splitów i gościnnych udziałów w innych wydawnictwach. Czy z któregoś z nich jesteś szczególnie dumny?


Każde wydawnictwo jest jakimś etapem w rozwoju projektu, współudział z innymi projektami na splitach, składankach daje możliwość trafienia do innych słuchaczy, osobiście nie darzę specjalnym sentymentem jakiegoś z nich, wszystkie są dla mnie równie ważne i uczące. Tak jak wspomniałem wcześniej, splity i składanki to bardzo dobra forma promowania projektu, z mojej strony należą się podziękowania dla wszystkich tych, którzy zechcieli zamieścić Cold Fusion na takich wydawnictwach. Aktualnie staram się ograniczyć udział na Cold Fusion w takich formach, a to ze względu, ze jednak najlepszą możliwością wyrażenia się jest pełna płyta.

Czy planujesz jakieś występy na żywo?

Tak, oczywiście planuję występy na żywo. Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowań. Mamy komfortową sytuacje ponieważ nie będę grał koncertów sam, będę je grał razem z Robertem z Rukkanor, granie we dwoje sprawia, że mamy większe możliwości wykorzystania instrumentów.
W planach mamy wymieszanie naszych utworów, a taki zabieg sprawi, ze cały koncert nie będzie koncertem, ale małym przedstawieniem. Myślę ze pierwsze koncerty będziemy mogli zagrać jeszcze w tym roku. Chcielibyśmy wcześniej, ale z racji tego, ze zajmujemy się także firmą wydawnicza War Office Propaganda i codziennymi życiowymi sprawami, nie jest możliwe przyspieszenie tego momentu.
Swoja drogą chcemy bardzo dobrze przygotować się do występów na żywo, nie widzimy występu jako odegranie muzyki z komputerów, chcemy aby było to widowisko ze swoja dramaturgia:)


Jak wiadomo jesteś współwłaścicielem wydawnictwa "War Office Propaganda".Jaka jest jego geneza? Z których pozycji wypuszczonych przez WOP jesteś najbardziej zadowolony?

Początków War Office Propaganda należy szukać wraz z wydaniem płyty Scontrum act I - to w tym momencie firma zaczęła nabierać wyraźnego kształtu i charakteru. Płyta Scontrum act I była wydana jeszcze bez numeru katalogowego War Office Propaganda. Pierwsza wydawnictwem z numerem katalogowym War Office Propaganda była druga część Scontrum, czyli act II. Drugim istotnym momentem w rozwoju firmy było pojawienie się Roberta, od tego momentu firma nabrała ostatecznego kształtu. Naszym największym sukcesem nie są poszczególne płyty jakie wydaliśmy, lecz to, że cały czas wydajemy. Staramy się wydawać płyty w miarę systematycznie podnosząc poziom wydawniczy. Na dzień dzisiejszy zrezygnowaliśmy całkowicie z wydawania na nośniku CDR, chcemy wydawać tylko płyty CD, a w najbliższym także czasie winyle.

Na pewno dostajesz wiele płyt demo. Jakie są Twoim zdaniem najczęstsze błędy, które popełniają początkujący twórcy?


Tak, jako wydawca otrzymuje wiele płyt demo, część z tych płyt po pierwszym przesłuchaniu odstawiam na półkę i nie wracam. Z jakością nagrań i aranżacji jest różnie. Najczęstsze błędy młodych projektów? są to zazwyczaj błędy które dotyczą wszystkich, którzy zaczynają komponować, nie ominąłem ich ja jako Cold Fusion, a także wielu innych, np. kiepskie brzmienie, mało ciekawa aranżacje itp. wszystko jest do poprawienia, ale muzyk musi komponować, a nie po usłyszeniu negatywnej opinii rezygnować – to jeden z najczęstszych błędów jakie popełniają debiutanci.


Jaki jest Twój stosunek do wszechobecnej wymiany plików mp3 pomiędzy użytkownikami sieci p2p? Czy patrzysz na to inaczej z pozycji twórcy niż z pozycji wydawcy?


Moja opinia o p2p bez względu gdzie siedzę i co robię jest zawsze taka sama – negatywna. Jako wydawca widząc płyty jakie wydaliśmy w formie mp3 czuje się okradziony, nie mamy zaporowych cen na nasze płyty, jeśli już ktoś koniecznie chce się zapoznać z naszą muzyka wydawana w War Office i ściągnie gdzieś całe albumy to przynajmniej niech tego nie udostępnia. Zdaję sobie sprawę, ze moje słowa w tym przypadku nic nie znaczą, ale pytałeś o moją opinie to ją przedstawiłem. Z drugiej strony jestem w stanie zrozumieć osoby, które wymieniają się muzyką, na scenie pojawia się wiele płyt w ograniczonym nakładzie, które po wyprzedaniu są niedostępne, część osób, które nie kupiły płyty bo została wyprzedana może ściągnąć ją tylko z sieci. Jest to po części wynikiem limitowania wydawnictw, w War Office Propaganda staramy się aby duże płyty autorskie były nie limitowane, z wyjątkiem części nakładu. Limitowaliśmy nośniki CDR, ale robiliśmy to celowo, ponieważ z tego nośnika rezygnujemy i wszystkie wcześniejsze płyty wydana na CDR po wyprzedaniu wstawiamy jako „wyprzedane”

Który z krajowych projektów najbardziej Ci się ostatnio spodobał?

Nie chce być odebrany stronniczo, ale w mojej opinii jednym z ciekawszych projektów w Polsce jest [haven], wymienię tu także Rukkanor – już w miarę stabilna sytuacja na scenie i bardzo duży potencjał – miałem okazje słuchać fragmentów nowej płyty – zapowiada się duże wydarzenie! Czekam tez na dużą płytę Out of Sight, wymieniłem tylko część projektów z Polski, jest ich zdecydowanie więcej, pocieszające jest to, że pojawiają się nowe i prezentują już na wyjściu bardzo wysoki poziom.

Pytanie trochę z innej beczki. Czego słuchasz na co dzień oprócz gatunków na które jesteś "skazany" z racji profilu swojego wydawnictwa?

Moje zainteresowania muzyczne są dość szerokie, nie zamykam się w określonym gatunku muzyczny, słucham tego co na mnie w jakiś sposób działa i nie jest to ważne czy to jest muzyka militarna, ambient, acid jazz. Lubię słuchać dobrej muzyki.

Czy możesz opowiedzieć o swoich najbliższych planach na przyszłość?

Najbliższe plany Cold Fusion są także najbliższymi planami War Office Propaganda, w marcu realizujemy płytę „Trumvire” będzie to split z udziałem Cold Fusion, Rukkanor i Stahlwerk 9, całość będzie wydana w nakładzie 660 sztuk, w tym 220 czerwonych, 220 czarnych i 220 sztuk szarych, będzie to specjalnie na tą okazje zaprojektowany boks:) Jeśli chodzi o Cold Fusion to także w tym roku planuję wydać swoja dużą płytę pod nazwą „Simmetria” prace nad tą płyta nie są zaawansowane, więc może być tak że premiera odbędzie się w 2007 roku. Z powodu War Office Propaganda mam zdecydowanie mniej czasu na komponowanie, priorytetową sprawa na ten rok są występy na żywo i to na nich będziemy chcieli się skoncentrować.

Komentarzy: 0 19.02.06 - 04:09

Nie wolno wykorzystywac jakichkolwiek materiałów tej strony bez zgody autora (i/lub) administratora. Okładki płyt oraz teksty utworów zamieszczone są wylącznie w celach edukacyjnych.
Coldwave | Darkwave | Subkultura Gotycka | Gotyk | Goth | Gothic | Neofolk | Electro | EBM | Postindustrial | Industrial | Gothic Rock | Gothic Subculture