View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Evil
Age: 49 Zodiac: Joined: 10 Aug 2004 Posts: 74 Location: Cieszyn
|
|
Back to top |
|
|
NocturnalGirl Współpracownik
Gender: Age: 41 Zodiac: Joined: 14 Apr 2004 Posts: 1598 Location: Częstochowa
|
|
Back to top |
|
|
Evil
Age: 49 Zodiac: Joined: 10 Aug 2004 Posts: 74 Location: Cieszyn
|
|
Back to top |
|
|
fugazi
Joined: 10 Sep 2004 Posts: 2
|
Posted: 10-09-2004, 13:40 Post subject: |
|
|
Trafilem na ten watek - no w sumie interesujacy bo przeciez dotyczy zespolu w ktorym gram ;-) wiec czemu by sie nie zapisac na forum i nie wypowiedziec ...
W dyskusji powtarzasie kilka spraw wiec do nich po kolei nawiaze.
1) Nowa wokalistka i stara nazwa
Nawet przez moment nie zastanawiasmy sie nad zasadnoscia kontynuacji. TO prawda ze wiekszosc poznala zespol w skladzie z Anka (zreszta nawet ja nie znalem innego zanim do niego nie dolaczylem) ale faktem jest ze poczatki Batalionu to Piotr i Pajdo. Rozpoczynanie z nowa nazwa moze ma sens w przypadku zespolu ktory ma jakas topowa pozycje rynkowa, ale w bardziej alternatywnych szufladkach oznacza to rozpoczynanie paroletniej pracy w pewnym sensie od poczatku. Zobaczymy jakie beda np. losy Daniela - eks klawiszowca/teksciaza Moonlight z nowym projektem - choc kibicuje mu ale droga nie bedzie latwa.
Wspominane przyklady roznych zespolow (Marillion, Pink Floyd) sa takze na miejscu i wydaje mi sie ze sensownymi argumentami. Zreszta sam odrzucilem pierwsza plyte Marilion z Hogartem i dopiero po kilku latach stary i nowy Marillion lubie tak samo, a moze nawet ze wskazaniem na nowy ze wzgledu na bardziej "wspolczesne" granie.
2) Karolina i nagrywanie plyty "W Teatrze snow"
Szczerze mowiac sam juz nie pamietam jak to szczegolowo bylo- Anka wyjechala na stale chyba gdzies przynajmniej rok (albo znacznie dluzej? - nie pamietam dokladie) przed nagrywaniem plyty W Teatrze Snow. I spory byl tez czas wspolpracy z Karolina. I przez ten caly czas Karolina znala jaki jest uklad. W ramach kontraktu z MMP mielismy nagrac jeszcze jedna plyte i oczywiste bylo ze wlasnie z Ania (chocby dlatego ze w takim skladzie kontrakt podpisywalismy). Karolina przy ukladaniu nowych numerow wspolpracowala z nami dokladala swoj wokal, choc w sumie wiadomo bylo ze do wiekszosci pomyslow wokalnych nie bedziemy mieli okazji wrocic.
Poniewaz Ranny Aniol a takze "Szalenstwo" ktore z glosem Ani takze ukazaly sie na plycie (Kalejdoskop i coraz blizej) byly naszym zdaniem najlepszymi kawalkami z wokalem Karoliny to przy okazji sesji nagraniowej do plyty dogralismy niejako "bonusowo" i to zupelnie na szybko bez zadnego miksu i poprawek.
Zastanawialismy sie nad tym czy nie dopracowac tych wokali do konca i nie umiescic na plycie ale MMP nie podzielil tego pomyslu ;-) wiec zostal odrzucony (stwierdzili ze takich rzeczy raczej sie nie praktykuje no i moze byla w tym jakas racja). Zostala wiec wersja robocza wokali i pewnego rodzaju pierwsze demo - ale tez dobry punkt odniesienia do porownania podejscia tych wokalistek do muzyki. Pozatym pozostalo do dzis na koncertach a Ranny Aniol bedzie ponownie nagrany bo dla mnie jest jednym z najlepszym wokali Karoliny.
Ania nagrywala wokale u siebie w Anglii i w wiekszosci linie wokalne uslyszelismy dopiero po nadejsciu przesylki pocztowej ;-). Tak wiec mozna stwierdzic Ranny Aniol byl pierwsza wersja utworu.
Zreszta zupelnie inaczej dla wokalisty opracowuje sie kawalki wsrod zgielku proby a inaczej wylacznie z gotowych podkladow. Niby ten drugi sposob daje wiecej spokoju ale przy pierwszym latwiej wydobyc pewna energie. To cos jak nagrywanie koncertowych plyt - niby jest brudno, brzmienie mniej sterylne, gorsze ale za to wspolny power muzykow sprawa ze lepiej trafia.
3) Ania i Karolina
Zupelnie inne podejscia do muzyki, spiewania, inne barwy i charaktery glosu, inspiracje itd. Ja nie wchodzilbym tutaj (jak np. Evil) w wyscigi w kategorii ktora ma lepszy warsztat, umiejetnosci wokalne itp. Szanuje i Anie i Karoline pod tym wzgledem a przeciez nie sam warsztat czyni mistrza ;-).
Moze na starszych plytach bylo roznie - ale np. Anka zrobila moza powiedziec spore postepy (szczegolnie w sposobie myslenia o roli i miejscu wokalu w muzie zespolowej) bedac juz w Anglii w tym roku przed plyta "W Teatrze Snow" (prawdopodobnie na dobre wyszla wspolpraca z Dave'm i innymi muzykami). Jakos wyraznie to odczulismy bo wtedy nie mielismy okazji czesto razem wspolpracowac wiec zauwaza sie zmiany - stad dla nas jako muzykow ta plyta jest chyba najlepsza.
One maja po prostu zupelnie inny patent na spiewanie. Anka spiewa bardziej "plasko" co czesto dobrze sie osadza w roznych zimnych, gotyckich pomyslach. Zreszta w Dance On Glass pokazala to co ona najbardziej wlasnie lubi - czesto wspominala (np. po odejsciu w jakis wywiadach) ze nie przepada za progresywnymi sklonnosciami w naszej muzyce.
Patent Karoliny jest bardziej ekspresyjny i pierwotnie "niegotycki" co jest jednym z glownych powodow tego ze Batalion brzmi inaczej. Z drugiej strony Karolina ma wokal dosc elastyczny wiec wydaje sie ze srodki wyrazu moga byc wieksze niz kiedys.
Moze i dobrze sie stalo ze sie tak stalo ;-). Obawiam sie ze na kolejnej plycie z Ania nie pokazalibysmy wiele nowego, a tak to sa nowe inspiracje i z pewnoscia jest i bedzie inaczej - dla jednych zdecydowanie lepiej, dla innych zdecydowanie gorzej - gust jest rzecza subiektywna i !bardzo dobrze! dopoki wszystko odbywa sie w tonie dyskusji bez wiekszych wulgaryzmow ;-).
Teraz przymierzamy sie do nagrywania nowego materialu na plyte i jak wszystko bedzie ok to powinna sie ujawnic. Ale juz intensywnie zastanawiam sie w jakim kierunku warto byloby pojsc pozniej z muza BDA....
Zreszta moze macie jakies pomysly w jakim sosie widzielibyscie podany BDA A.D. 2005 ? ;-)
pozdrawiam
fugazi |
|
Back to top |
|
|
Ergo Administrator
Gender: Age: 41 Zodiac: Joined: 11 Apr 2004 Posts: 1714
|
|
Back to top |
|
|
Rucok-San
Joined: 11 Apr 2004 Posts: 150 Location: Danzig
|
|
Back to top |
|
|
fugazi
Joined: 10 Sep 2004 Posts: 2
|
|
Back to top |
|
|
Evil
Age: 49 Zodiac: Joined: 10 Aug 2004 Posts: 74 Location: Cieszyn
|
|
Back to top |
|
|
|